hmm / 2010-11-20 / 15:21:29

hej gott folk!

ursäkta att jag är så seg men jag har liksom fullt upp hela tiden....

ska försöka iallafall att komma igång med att rita av mönstrena som jag pratat om i hundra år, så att jag inte hamnar efter alldeles i planeringen...just nu har jag bara extremt mycket i skolan, och ännu mer eftersom jag vart sjuk och fått uppskjutet vissa grejer så att det är dubbelt så mycket till nästa vecka..:S men jag ska försöka pressa in något så jag kommer igång, för det är det jag har problem med, att komma igång, sen bara flyyger det fram! och att rita av mönster på tyg verkar inte så där skitkul plus att för att inte behöva plocka fram och undan så mycket vill jag ha lite tid eftersom det tar lite plats, det är inte så små mönster det handlar om. och mycket tid, det har jag inte så ofta..

framåt jul, om inte annat, lär det bli mer aktivitet på den här fronten då vi inte har så mycket i skolan och sen på lovet, de dagarna innan jag drar iväg norrut..:) annars så veckan efter kommande vecka har vi typ en grej i skolan vad jag minns så då hoppas jag att det inte kommer mer så jag kan ägna mig åt detta..efter att ha städat mitt evigt stökiga rum förstås;)

håll ut, det kommer snart uppdatering på att jag har ritat lite mönstergrejs, ge inte upp hoppet på mig!:P

kan ju bara för kuls skull lägga ut nån bild från Carl Wennbergs sameslöjd i kiruna, var jag var vecka 44..:)


ett barmkläde omringat av smycken..


ett charmigt bord med tallrikar, muggar m.m av något bra material men kommer inte ihåg vad det hette:P


en charmig båt med en ullfilt på, en mjuk filt å nå andra dukar eller nått liknande..


någon sorts samedräkt, minns inte från vilket område men troligtvis typ kiruna eller där i kring..

så, nog för denna gång..underhåller med mer en annan dag:)

hejs från en stressad som vanligt

kommentarer
Postat av: im

Nu får du sluta stressa, ta det lugnt, ta långa djupa andetag, det går säkert bra. Fina bilder med samegrejer m m på din blogg. Du gör ett bra jobb. Ha det bra!

2010-11-24 @ 21:21:45

kommentera här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0