projekt - gáppte / 2010-10-12 / 16:41:16

HEJ allihopa:D

jag startar nu en blogg för de som vill följa arbetet med min kolt, projektarbetet som jag håller på med.
nu har det ju gått några veckor men jag har inte gjort så mycket, så det kan jag bara sammanfatta kort:)

jag började projektet med att googla runt för att hitta tyger och mönster. jag beställde mönster för någon vecka sen, det tog lite tid för mönstrena tog slut där var jag skulle beställa, och de kom då slutet på förr-förra veckan...
så i fredas var jag efter mycket om och men hos IngaMaj och fick hjälp med tyger och fick till slut iväg en beställning:) 

 så nu väntar jag på tygerna så att jag kan sätta igång! 

nu är mitt problem bara att jag inte har någon symaskin ännu....kan kanske göra lite innan, som att mäta tyger å klippa och nåla, men det känns som att pappa borde hitta en symaskin snaart! skulle ju faktist få en för typ tre år sen....

meeen nu har jag inte tid att skriva med, uppdaterar när det händer något;) å så ska jag lägga ut bilder, kommer någon här..inte just på min för den finns ju inte än, men det kommer ju sen...

men det ska vara av den här sorten:


som alla har utom adrian längst till vänster. tror färgen blir som idars barmkläde (det som är under själva kolten) ungefär...
och sen blir ju dekorationen ungefär som på ingrids:) 

mer bilder kommer att komma med tiden..

hejs å ajö!:D 
//

kommentarer
Postat av: ciljalinee

kuuul långben!! hoppas det går bra på traven till det blir klart. pusselipuss

2010-10-12 @ 21:07:48
Postat av: eb

de blev ju riktigt bra!!

2010-10-12 @ 22:15:20
Postat av: Kathrine ;)

åå, så stilig:)

Skal fortsette å lese den å se hvordan den blir. Gleder meg å se :)



Klem <3

2010-10-13 @ 15:02:37

kommentera här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0