hos ingamaj / 2011-01-11 / 22:40:53

tjenare:)

nu är jag hos ingamaj och vi är färdiga med provkolten!!:D det är förresten bara längden på kolten kvar men det kan jag ju justera senare:) sen ska jag fortsätta imorn för jag kommer inte orka, är så trött så kommer bara sova när jag kommer hem..är så sjukt nervös när jag ska börja med riktiga kolten, tänk om de blir fel??:O ASläskigt..men det får väl gå bra:P

med ingamaj så började vi å kolla det där med ärmen hur vi skulle göra, mätte ärmhålet, provade, nålade hit å dit å sånt. sen så tog jag och sydde fast ärmen i resten. ena sidan var lite fel så ska bara göra efter ena sidan och sen rita av dubbelt på tyget. så provade vi lite och sen klippte ärmen för den var för lång. å så ska jag fixa längden imorn.


syr ihop ärmsömmarna


ärmsömmen ihopsydd


syr ihop ärmen med resten

det roliga är också att nu kommer jag ju matcha kolten med bakgrunden på bloggen, tidigare bara rosa tyg men nu blir det ju röd, blå, gul & grön, asfint! :)

hejs från en mycket nervös

kommentarer
Postat av: im

Jag förstår att du är nervös att börja med kolten, men du är välkommen att fråga.

Det går säkert bra.

2011-01-12 @ 08:21:05

kommentera här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0