osäkert läge / 2012-10-20 / 13:31:09

ja, den där kursen i lulesamiska..! jag ska avvakta lite pga priset på kursen, så får jag se om jag får jobb och isåfall kanske läsa den. isf måste jag själv ta igen det jag missat för kursen har börjat redan. men har ju ändå läst första delen så det ska väl gå bra! :)

om drygt en månad hoppas jag att det bär av till tysfjord! :D och förhoppningsvis har jag fixat dekorationen på kolten till dess så att jag vågar ha den..

uppdatering om det kommer!

hejs från 


kommentarer
Postat av: Jeanette

Att lägga band. Verkar vara samma sätt som man gjorde "kompisarmband" på slöjden som liten? Har jag helt fel nu? Jag försöker själv väva midjeband och skoband till Malådräkten (sydsamiskt) och sett i en mönsterbok att kvinnoskobanden är i tre olika färgfält med "lagda band". Har dock inte en aning om hur de gjort det hela och när de flätat avslutningen så är det i olika färgfält precis (annan uppdelning)som på ditt midjebälte på bilden. Kan du upplysa mig mer om hur man lägger band och gör sådana där fina avslut på en bandväv? Jag är mycket intresserad, kontakta mig gärna på mailen, då kanske jag kan visa på bild hur jag menar, angående flätningen och de lagda skobanden!

2012-10-29 @ 10:07:07

kommentera här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0