fortsättning på sliehppá / 2011-04-13 / 14:01:27

jobbade på med sliehppá igår. ska fixa bilder senare idag alternativt imorgon. så fort jag kan.

jag tog och ritade av mönsterdelen till halvmånen som man skulle börja med. sen så klippte jag ut den och gjorde samma med skinnbiten som skulle sys fast i halvmånens nedre båge. lite svårt att förklara men ni får ju bilder sen :) det tog en rysligt lång tid att sy det eftersom det ändå är skinn, och man får ju lite ont i händerna av att pressa synålar genom skinn. funderar på hur jag ska göra sen, hur det andra kommer att se ut, om jag måste sy fast skinnet på båda sidorna eller vad..

men iallafall så ska jag försöka göra lite mer idag men ska på min onsdagstripp och så är det nationellt prov imorgon tidigt så jag får se hur mycket jag hinner. kanske jag tar med det iväg och fifflar lite på det samtidigt..? får se..:)

det är då att sy fast halsdelarna, frågan är hur de ska se ut med tror det blir bara enkla fyrkanter, det har jag redan sagt men nån kanske har missat det. (om nån ens bryr sig:P)

typ såna här fyrkanter, fast kanske lite annat färgsystem. upp till mig och only mig!


hejs från

kommentarer

kommentera här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0