slutspurt! / 2011-03-07 / 17:55:17

hjälpes vad tiden går fort!! jag trodde det var flera månader till arbetet ska in men sanningen är att allt ska vara färdigt nästa månad!!! sjukt..i och för sig på slutet, men det är mycket kvar..nu gäller det att vara ambitiös då..!!

kvar att göra:
- dekoration runt hals och ärmöppning
- sy fast ärmarna
- sliehppá
- projektrapport

alla dessa grejer tar en del tid att göra. jag tror att jag sparar lissto - bandet i koltens nederkant - till senare i livet, det finns ändå koltar som inte har så, så det är inget måste. kan hända jag hinner det också men jag har svårt att beräkna hur lång tid alla delar tar eftersom jag inte är så van att sy. än mindre att väva. jag tror det tar ganska många timmar att väva. så jag koncentrerar mig på sliehppá, dekorationen och texten och redovisningen.

ska försöka ta tid till dekoration ikväll. och i veckan ska jag gå till affären i uppsala som troligtvis har vadmal.

ha det bra!

hejs från

kommentarer
Postat av: Sofia

Det ska bli intressant att se din kolt färdig, jag hoppas att du lägger upp resultatet! :)

2011-03-08 @ 09:39:36
hemsida: http://sofiaskriver.blogspot.com
Postat av: @ Heddez

haft en bra start på morgonen?

2011-03-08 @ 09:49:45
hemsida: http://heddez.blogg.se/

kommentera här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0