upptaderad tidsplan / 2011-03-18 / 23:09:00

här kommer en uppdaterad tidsplan.

mars - början av april – sömnad av dekoration och ärmar till kolten. införskaffa material och sömnad av barmkläde/sliehppá. arbete med skriftlig del; text om den samiska kolt-kulturen samt loggbok.

mitten av april – vävt band till koltens nederkant

april – arbete med projektrapport

27 april – jag redovisar, med kolt och tillbehör på mig, och berättar om de samiska kolt-traditionerna och lite kring just den typen jag har sytt.

29 april – jag lämnar in den skriftliga rapporten.

13 maj – arbetet med kolten är helt färdigt och betygsatt.

 

så ser det ut nu. det finns ju vissa små delmål som jag har satt upp för mig själv men de är hemliga för jag vill inte misslyckas:P nejdå men det är bara för mig själv för att jag ska komma igång å hålla takten! :)

nu är det dags att sova! fortfarande sjuk men fortsätter imorn :)

hejs från en


kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag hittade din blogg när jag googlade på "barmkläde" faktiskt. Jag har en egen kolt som min farmor har sytt åt mig, och jag har en lulesamisk kolt precis som dig. Tack för svaren också!

2011-03-19 @ 12:52:58
hemsida: http://honfrannorrland.blogspot.com

kommentera här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0