jokkmokks marknad / 2012-02-01 / 19:16:05

åh, vad jag längtar till helgen. jag SKA till jokkmokks marknad, om jag så måste gå dit... ska kolla runt lite, kanske rentav köper material till att väva midjebandet? får se hur det blir med det ;) har blivit rätt taggad på att fixa färdigt allt med kolten nu.. när jag har pengar ska jag köpa material och fixa dekorationen i halsringningen. :) den är inte så fin nu (iaf inte för de som vet hur det ska se ut, de som inte vet märker ingen skillnad;))
.
bilder från google.se - jokkmokks marknad

ÅH, jag verkligen DÖR för att få åka dit när jag ser bilderna.. ! :D
.
slänger in en bild på kolten så man ser ringningen (inte så bra bild kanske, det var verkligen i all hast de togs, men ändå), så får ni se att det är gräsligt fult! måste fixas helt enkelt. juste, material till skobanden måste också fixas! någon bok med beskrivning och garn å så...
.
jajja, inget mer att säga, blir väl en uppdatering om hur det gick i jokkmokk sen!
.
hejs från 

kommentarer
Postat av: emil

Ja, det var ju en väldigt samisk blogg detta. Härligt :)



Är sjukt oinsatt i hela samekulturen, trodde knappt att ni hade datorer. Hur skiljer sig ditt liv från till exempel en vanlig Luletjej? Och kan du samiska, om det nu är vad språket kallas? Nu fick du också lite frågor! Ha det fint!

2012-02-01 @ 22:03:50
hemsida: http://emil.blogg.se/

kommentera här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0