sliehppá - så gör man / 2011-04-11 / 21:51:00

så här ungefär ska sliehppá se ut, har visat det förr men kör favorit i repris;)


några skillnader blir det; den bågen som är grön här ska vara blå och mer som en halvmåne. överkanten ska vara vitt skinn. rutorna tror jag däremot jag ska göra ungefär likadana, tycker det var fint och enkelt :)

på min beskrivning står det:

(fritt översatt från norska, hoppas jag förstått det rätt nu)

- sy halvmånen färdigt, dvs nedre båge med skinnkant
- halsen sys färdig (bitarna sys med vitt skinn)
- sy halsen fast mot bröststycket (som har fått bakdelarna sydda vid axlar)
- ta med halvmånen. den kan med fördel fästas med kaststygn mot huvuddelen. kom ihåg vitt skinn mellan
- fodra hela sliehppá. sy fästband bak

ja, det är nog en del knep och knåp mellan de där raderna kanterna kan jag tänka mig! gäller att hålla huvudet kallt och inte bryta ihop så går det säkert bra:)

hejs från

kommentarer

kommentera här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0