carl wennberg sameslöjd / 2010-11-02 / 15:27:53

kringel krångel kråkas, trevligt att få råkas.

jag klarade inte uppkörningen. så, nu vet alla det att jag inte kommer kunna fokusera till fullt på koltarbetet ännu heller. men det kommer väl med tiden, jag har ju till april på mig;)

men däremot har jag varit i friheten i norr och ser inte fram emot att komma ner till instängdheten i söder:S menmen, ju längre jag bor i syden, ju mer kommer jag uppskatta när jag äntligen får flytta till sápmis sköna land:D jag har låtit mig inspirerats av allt som går att inspireras av och lite till. har varit på många affärer som säljer sameprylar i kiruna, typ 4 st:) den jag gillade mest var carl wennberg sameslöjd, rekommenderas varmt! trevlig personal och finfina grejer:) jag trivdes bättre än fisken i vattnet, njöt varje sekund! ;)

jag köpte både mössa och lite andra smågrejer, och efter att ha vart där minst en timme hade jag betalat och rakel tvingat mig därifrån, men när vi kom in på nästa affär kom jag på att jag ville ha en större storlek på mössan, så vi knallade tillbaka och bytte (och jag kikade lite till:P). och ännu lite senare så kom jag på att jag hade glömt att fota, jag måste ju ha bilder både till mig själv och till bloggen, så då var det bara att knalla dit igen och fota massa massa:D så jag ska dela med mig med några av bilderna, blir svårt att välja..å sen är ja inte proffsfotograf heller men det får ni ta;)


så här ser det ut om man går till vänster direkt när man kommer in;) massa nallar och annat småkrafs, inte bara samiskt men norrländskt och svenskt iallafall:)

lite sameprylar. köpte ingen flagga för den där var sne, men tror jag ska knalla och köpa en innan jag lämnar kiruna idag:)

fint hantverk, skålar och knivar m.m. luktar gott också:)

brickor och lite annat tjafs..:)

mer bilder kommer sen för nu måste jag ut och njuta av kiruna de sista timmarna:) mer bilder på det jag köpt och annat kommer senare! håll till godo!:D

hälsa hem! från en vinter-glad

kommentarer
Postat av: im

Trist att du inte klarade körkortet men det är ingen brådska, ta det med ro. Lätt för mig att säga, jag som tog körkortet i Gällivare på 1800-talet. Du har ett trevligt projektarbete att jobba med och glädjas åt. Dessutom är det ditt stora intresse. Trevliga bilder du hade tagit från Kiruna, jag fick längtan till Lappland, hemlandet. Ha det bra!

2010-11-03 @ 21:08:16
Postat av: Sofia K

sameprylar är verkligen fina. Lycka till med arbetet

2010-11-15 @ 20:14:55

kommentera här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0