nytt / 2010-11-04 / 19:30:53

hejhejhejhej

måste ju såklart lägga ut bilder på mina nya inköp..alla dessa på carl wennbergs sameslöjd utom renköttet som jag köpte på Thornéus Renprodukter AB. en finfin affär båda två men den första finast, som nämnt;)

för det näst sista köpte jag torkat renkött, svinigt gott!;)

en fin bit typ helt utan ben och fett, MUMS!:D (tog bilden från google.se, min bit är finare;))

jag köpte också en mössa:

läskigt nog upptäckte jag att det är kaninpäls i mössan:O så varm är den DEFINITIVT!


en liten burk med fjälluft, bra att ha när jag börjar längta till mitt hemland!

bara inte luften tar slut!

en nyckelring, luktar supergott;)

vet inte exakt om symbolen står för något annat än en ren och en gubbe..någon som vet? berätta!:)


en björkpenna tror ja det var..jättesöt tycker jag:)


sist men inte minst; en samisk flagga!



den pryder mitt rum så fint!:D


inget av detta är ju liksom till projektet, men jag tycker ändå det hör lite hit, för det är ju knytet till samiskt. typ. affären å allt det:P så jag låssas att det är hit. det är ju sameinspirerat som sagt och då hör det ju hit;)

jajja, nu ska jag fixa grejerna jag skulle fixa för länge sen..seg? ja.

sen så tänkte jag säga att eftersom det är samlingar i helg så bli inte förvånade om jag är inaktiv här på bloggen och med allt annat kring projektarbetet:P

hejs från en stressad (och oeffektiv) 

kommentarer
Postat av: im

Nu känner jag mig nöjd när du äntligen har skaffat dig en samisk flagga, fint. Det vattnar sig i munnen när jag ser bilden på torkat renkött. På fredag åker Billi och jag till Kiruna, så då kan vi köpa torkat renkött, tur. Jag är så sugen, det är mycket godare än fikabröd till kaffet.

2010-11-09 @ 22:09:52

kommentera här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0