stressstressstress-analys / 2010-11-15 / 17:38:12

problem:
- jag är stressad så jag gråter. vi har sjukt extremt mycket i skolan den här veckan
- pappa är borta hela veckan ( :(:(:( )
- plus att mitt rum är ett enda kaos. då har jag ingen plats att jobba med kolten på, eftersom mönstret är ganska stort. :(

orsaker:
- skolan är extremt dålig på att planera. fasansfullt dåliga! första typ månaderna gick vi runt och chillade, gjorde ingenting, nu plötsligt kommer alla prov, tal, inlämningsuppgifter, läxor, hemprov och redovisningar samtidigt!!
- pappa har nytt jobb och ska vara borta i fyra veckor (!!!!) men hemma på helgerna..saknar redan så jag dör:S
- rummet är kaos efter bröllopshelg då några folk sov i mitt rum och efter att farmor och farfar sov här och efter att jag flyttade tillbaka mina grejer från mitt tillfälliga boende

konsekvenser:
- jag blir så stressad att jag inte kan koncentrera mig. jag har så mycket att jag inte vet var jag ska börja. jag vet inte vad som borde vara prio 1
- när pappas flicka inte har sin pappa hos sig så jag hon ledsen. då går energin till att vara ledsen och hon orkar inte plugga eller något annat heller. knappt ens sy kolt :S
- jag blir ännu mer stressad när det är kaos i rummet. och ännu mer stressad eftersom jag aldrig kommer att hinna städa undan det heller. och ännu mer stressad när det är saker som andra har glömt, jag vet inte vems sakerna är ens..

slutsats (det var den jag ville komma fram till)

- jag kommer inte ha mycket tid, om något alls, till att jobba med kolten idag och troligtvis inte imorn heller. :( men kanhända att jag gör det ändå, man vet aldrig. brukar bli så att man hellre gör det man inte måste göra, för det är ju inte lika kul då..så jag kanske jobbar med den nu ändå när jag inte måste;)

vad vet jag, anyway, ha det bra tills vidare så hörs vi av!:)


hejs från en sönderstressad men ändå ganska glad


kommentarer
Postat av: Anonym

Kanske det vore bra att lära sig stresshantering.

2010-11-19 @ 22:50:42

kommentera här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0