ávve - planering / 2014-10-28 / 21:16:33

Jag har påbörjat projekt väva ávve, det vill säga midjebandet till kolten. Första steget var research på hur jag ska gå tillväga för att få tag på diverse material som bandgrind, garn och mönster. Har beställt boken 'ávve, batte ja vuoddaga', som jag lånade under mitt projektarbete. När den kommer ska jag meddela till en bekant vilket mönster jag vill väva och så ska hon hjälpa mig att beställa ett materialpaket från Árran - lulesamiskt center i Tysfjord, Norge. Hon är så hjälpsam, den där Siv, svarar på oändligt med frågor om allt möjligt! Återkommer med uppdateringar när jag fått boken. Ska även beställas bandgrind och annat från Stoorstålka. 

 
annars så invigde jag kolten för säsongen i söndags, så underbart att kunna ha den igen! :)
 
hejs från en taggad 


kommentarer

kommentera här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0