jokkmokks marknad - modevisning / 2017-02-11 / 15:01:23

det var fler bilder än jag trodde så jag kommer dela upp de i flera inlägg. här kommer bilder från modevisningen, så kommer senare fler bilder från renrajden och övrigt på marknaden. 
 
alla kläder är i naturmaterial såsom olika sorters ull och silke. kommer inte ihåg vilket som är vad.
 
 
det här är min favorit av alla, förutom de två gråa luhkka's längre ner. så fint fall och så den lite korta koftan till!
 
 
 
 
 
ÄLSKAR dessa skor!! så fina! 
 
 
massa fina luhkkas (ponchos)! bra med inspiration, vill göra en sån nån dag :)
 
de två som ledde modevisningen och resten av programmet där på snöscenen hade också fina kläder :)
 
det var allt för denna gång! kommer lägga upp mer bilder nästa vecka, dels på renrajden men också på random inspiration jag hittade bland folk som var på marknaden, bilder på väskor, mössor och annat.
 
hejs från en fortfarande förkyld 

kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Jag håller på att hjälpa en vän att sy färdigt en kolt. Har för lite grönt och rött kläde. Vet du var man kan beställa detta? Tacksam för svar 😊 Mvh Carina Grahn-Johansson

Svar: Hej, jag beställde från Harry Hedgrens webshop. Finns på Stoorstålka också om jag inte missminner mig. Lycka till! :)
sonja

2017-08-04 @ 10:34:26
Postat av: Anonym

Hejsan, jag har sytt en kolt i ulltyg utan mönster. Nu tänkte jag sy en kolt till julafton och jag skulle gärna bli tacksam till hjälp av mönster. Mvh

Svar: hej, jag köpte mönster från sameslöjdsstiftelsen 😊
sonja

2017-11-23 @ 03:49:46
Postat av: Anonym

Hej letar efter mönster till en KinnoKolt. Då jag redan håller på med kultur hantverk & fick träffa på De är ngr år sedan om mitt samiska ursprung så tänkte jag att det är dax att sy ett traditionellt kvinnor kläde. Mvh/Disälv
[email protected]

Svar: Jag köpte mitt mönster från Sameslöjdsstiftelsen. Mejla och fråga :)
sonja

2019-01-21 @ 06:16:08

kommentera här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0